Ako sa ľudia stali mučeníkmi marketingu

Autor: Marek Benikovský | 28.1.2016 o 10:51 | Karma článku: 4,73 | Prečítané:  852x

Čas, kedy učitelia a zdravotníci štrajkujú, sa ja pokúsim využiť na popísanie jednej zo spektra vecí, ktoré sa pomocou marketingu dokázali dostať ľuďom hlboko do vedomia, podvedomia.Týmto fenoménom je zelená káva na (ne)chudnutie.

Prečo si myslím, že sa jedná len o silný úspech marketingového priemyslu? Však sa to predáva v lekárňach a niečo na tom proste byť musí. 
Áno súhlasím, lekárne sú záverečnou súčasťou, akýmsi obchodným reťazcom slúžiacim na predaj a zvýšenie dôvery v produkt. Akýkoľvek produkt.

Zelená káva je vec v skutku úžasná. V predchádzajúcich blogoch som písal o spracovaní a tak už vieme, že je to akási kôstka z kávovej čerešne. Je to teda drevina. Jej stráviteľnosť sa však zvyšuje až pri jej konečnom spracovaní- pražení. 

Od ostatného blogu sa mi podarilo založiť na Liptove prvú pražiareň kávy a tak som sa akosi automaticky stal prvou voľbou pri kúpe výnimočnej novinky na ne(chudnutie).

Výskumy o zelenej káve sú postavené na vode - doslovne. Tvrdia totiž, že káva má energetickú hodnotu nižšiu ako telo spotrebuje na jej strávenie. Je to síce pravda, ale prečo by sme mali platiť nehorázne peniaze ( cca. 5€ za 100g) niekomu tak prešibanému. 

Výskumy však zabudli uviezť, že takto energeticky náročné na spaľovanie sú aj iné, avšak omnoho menej cenovo náročné potraviny. Typickým príkladom je stará dobrá kyslá kapusta, ktorá sa počtom antioxidantov minimálne vyrovná zelenej káve. Cenovo však určite nie. 

V rade potravín podporujúcich spaľovanie energie pri trávení sú aj všetky rôzne šaláty a červené mäso. Neviem ako vy, ale ja si radšej doprajem kvalitný steak, ako drahú kávu, ktorá ani nijako dobre nechutí. Chuť sa dostavuje až po upražení zrna. 

Mojim posledným argumentom v boji proti tomuto zdieraniu ľudí, ktorí sa nevedia zniesť vo svojej koži je fakt, že v našej pražiarni kávy sa cena priemerného 250 gramov vážiaceho vrecka pohybuje okolo 6€.
Áno správne 2,4 € za 100 gramov čerstvo upraženej kávy.

Berte prosím do úvahy, že oproti zelenej sú náklady na výrobu omnoho vyššie, nakoľko praženie, balenie a skladovanie sú náročné. 

Lekárne nám ponúkajú kávu bez dodatočného spracovania, nákladov na elektrinu za dvojnásobok ceny upraženej kávy. Zdá sa vám táto matematika logická? 

Ak sa vám fakty uvedené v tomto blogu spojili dohromady a poznáte niekoho, kto sa nechal obmotať motúzikmi prepošlite mu ho, poprípade ho zdieľajte na svojej sociálnej sieti. 

Pomôžte nám tak odstaviť skupinku vynaliezavých ľudí od obrovského biznisu zo zdravím.

Nekupujte predraženú zelenú kávu, radšej zoberte svojho priateľa/ priateľku na prechádzku a pokojne si doprajte ľahký obed a kvalitne pripravenú šálku kávy. 
 
Trebárs aj u nás. 
 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, vraj aby diaľnica neskončila v poli

Súčasťou združenia sú aj Strabag, Váhostav a Metrostav.

KOMENTÁRE

Zničia raz naše deti svet?

Do 20 rokov má zmiznúť takmer polovica pracovných miest.

PLUS

Zamrzla a nebilo jej srdce. Potom vstala z mŕtvych

Žena bola hodiny mŕtva, zmrzla na kosť a zažila zmŕtvychvstanie.


Už ste čítali?